Als je op deze blog hebt geklikt, dan kun je vast wel wat extra omzet gebruiken. En daar ga ik je ook mee op weg helpen in deze blog. Je kunt jezelf namelijk behoeden voor een fout die veel ondernemers maken en die daarmee klanten en omzet mislopen. Bovendien bespaar je meteen al die € 2.000. En het het is heel simpel, als je maar de juiste stappen zet.

€ 2.000 besparen

Waar veel ondernemers de fout is gaan, is dat ze denken dat ze meteen een super de luxe hippe uitstraling nodig hebben. Een mooie huisstijl, een bord boven de gevel, een stapel folders en visitekaartjes, een dure website. Maar dat heb je allemaal niet nodig in het begin. Bovendien – daar kom ik later op terug – krijg je een veel betere huisstijl als je die niet meteen in het begin laat maken, maar als je al even aan de weg timmert.

Een goede huisstijl laten maken, zeker als je ook allerhande drukwerk en een mooie site wilt, kost je met gemak € 2.000 (je wilt geen beunhaas tenslotte). Die hebben we hiermee dus al bespaart. Dat is fijn, want dan kunnen we die € 2.000 mooi ergens anders voor gebruiken.

Vertrouwen winnen

Als je mijn blog al even volgt, dan weet je dat een huisstijl bedoeld is om het vertrouwen te winnen van je doelgroep. Een goede huisstijl draagt en ondersteunt je boodschap, waardoor je consequent en congruent bent en je doelgroep jou leert vertrouwen. Dat vertrouwen bouw je over het algemeen niet op met een huisstijl. Een huisstijl ondersteund het alleen. Je moet je boodschap uitdragen met een visuele stijl die daarbij past, anders ondermijn je het vertrouwen.

Maar hoe?

Om vertrouwen op te bouwen, moet je geduld hebben en kleine stappen zetten. Bovendien moet je van je doelgroep niet verwachten dat zij de eerste stap gaan zetten. Vertrouwen bouw je op door je doelgroep te laten ervaren dat jij de expert op je vakgebied bent. Omdat je het zo laagdrempelig mogelijk wilt houden, zul je de eerste paar keer gratis wat voor ze doen. Vertrouwen opbouwen werkt ontzettend goed op de volgende manier:

  1. Geef je kennis gratis weg, bijvoorbeeld in de vorm van een gratis e-book. Doordat je doelgroep dit e-book leest, zien ze in dat jij hen goed kunt helpen, gaat je expertstatus omhoog en krijgen ze al een beetje vertrouwen in je.
  2. Geef aan dat je hen verder kunt helpen en bied een gratis training aan. In die training help je je doelgroep de volgende stap te zetten. De training is face-to-face, waardoor je nog beter vertrouwen kunt opbouwen en je expertstatus verder groeit.
  3. De training gebruik je vervolgens ook om een aanbieding te doen van een betaald product waarmee je hen weer een stap verder helpt. Doordat je nu voldoende vertrouwen hebt opgebouwd, zullen mensen dit gaan kopen. Zij zien jou als degene die hun problemen kan helpen oplossen en hebben voldoende vertrouwen om daar geld aan uit te geven.

Uiteraard komt er een hoop meer bij kijken dan ik in deze drie punten kan samenvatten. Maar dit is wel de essentie van hoe je vertrouwen (en dus klanten) wint. (Trouwens, als je hier hulp bij kunt gebruiken, onderaan mijn blog heb ik nog een hele mooie aankondiging voor je)

€ 2.000 verdienen

Oja, ik startte deze blog met hoe je € 2.000 kunt verdienen. Dat doe je dus door het systeem van hierboven te gebruiken. Dit is dé manier om klanten te werven. Klanten die vervolgens bereid zijn om geld in jou te investeren. En als je het goed doet, is dat met gemak meer dan € 2.000.

Bovendien – daar zou ik ook nog op terugkomen – levert deze manier van werken je ook ontzettend veel inzicht op in wie je klanten zijn, wat hun problemen zijn, waarmee je hen helpt, etc. Dat is niet alleen fijn voor jezelf en je ondernemerschap, maar ook voor je grafisch ontwerper, die vervolgens een fantastische huisstijl kan ontwerpen voor je. En dan heb je dat geld ook op zak, want dat heb je verdient met het werven van klanten.

Bied jij al een gratis e-book aan? Zo ja, levert het je al voldoende op? Zo nee, waarom niet? Zou je mij dat willen laten weten in een reactie? Dan help ik je graag een stapje verder!

Hoe krijg je klanten met je e-book?

Klanten werven begint met een eerste stapje: je gratis e-book.

Weet je niet:

  • Waar te beginnen?
  • Hoe je dit moet aanbieden?
  • Hoe je zorgt dat zoveel mogelijk mensen het downloaden?

Dat snap ik. En daarom heb ik een nieuwe site gestart waarmee ik je met precies dat ga helpen: www.e-bookhulp.nl.

Op de homepage vind je een gratis e-book (dat is de eerste stap tenslotte) waarin ik 25 veelgemaakte fouten aanstip én je vertel hoe je het wél moet aanpakken.

Begin januari volgt de officiële lancering van deze site, maar jou als bloglezer wil ik alvast de primeur geven. Er zit ook een tijdelijk aanbod bij, dus wacht niet te lang.